23 Haziran 2011 Perşembe

Sonunda adam gibi yuvalıklar....

İstanbul'a döndükten sonra daha önce yaşadığım Bodrum'daki bahçedeki havadar kümesleri geride bırakmıştım. Maalesef kuşların büyük çoğunluğunu da elimden çıkarmak zorunda kaldım.

Seçtiğim bir kaç çifti İstanbul'daki evin kapalı balkonunu salmaya çevirerek beslemeye devam ettim; ancak üst üste konmuş kasalarla ne kuşlar ne de ben rahat ediyordum. Kuşlar arasında sık sık yer ve yuva kavgası oluyordu. Bu da kuşların sağlığını ve yavru verimini olumsuz etkiliyordu.

Ben de internette araştırırken Pendik Posta Güvercini Severler Derneği web sitesini buldum. Oradan da Muammer Vurgun'la tanışıp yandaki yuvalığı yaptırdım. Kendisinin eline sağlık.

Artık kuşları resimlerken üst üste kasalar nasıl duruyor diye düşünmüyorum. Daha da önemlisi temizlemesi kolay yuvalıklar kuşların kendini daha rahat hissetmesini sağladı. Daha sağlıklı yavrular almaya başladım.

Bir maaş fiyatı kuşları olduğunu gururla söyleyenlerin kuşlarını baktığı ortamı düşündüğümde yatırımı damızlıklar kadar kuşların mutlu ve huzurlu yaşadığı ortama da yapmamız gerektiğini bir kez daha anladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder